De digitale Energietoeslag Assistent

Voor de SED-organisatie hebben we recent een Digitale Energietoeslag Assistent in productie genomen die medewerkers ondersteunt bij het verwerken van energietoeslag aanvragen. Het gaat daarbij om tientallen aanvragen per dag.

De digitale Energietoeslag Assistent

Voor de SED-organisatie hebben we recent een Digitale Energietoeslag Assistent in productie genomen die medewerkers ondersteunt bij het verwerken van energietoeslag aanvragen. Het gaat daarbij om tientallen aanvragen per dag.

De ambitie van de SED-organisatie is om meer digitale assistenten in te zetten om enerzijds de dienstverlening te verbeteren en anderzijds medewerkers te ontzien bij het uitvoeren van administratief werk. Dietwin Bruin, projectmanager bij de afdeling Strategie en Innovatie, zegt hierover: “Het is fijn dat mensen zich kunnen concentreren op complexer en uitdagender werk en het administratieve werk kunnen overlaten aan digitale assistenten. Hierdoor wordt het werk voor mensen ook leuker. Tegelijkertijd kan de SED-organisatie ook grote hoeveelheden aanvragen snel en gegarandeerd afhandelen. Hierdoor verbeteren we onze dienstverlening aan inwoners en bedrijven.”

Na het afronden van twee succesvolle pilots binnen de vakgebieden Belastingen en Sociale Zaken is vanuit de directie het initiatief genomen om organisatiebreed RPA in te zetten. De SED-organisatie heeft een ambitieus programma opgezet en er wil de komende tijd 1 digitale assistent per maand opleveren.

Lindy Waldeck, RPA Product Owner en verantwoordelijk voor de uitvoering van het programma, ziet in robotisering een welkome aanvulling van de verwerkingscapaciteit in tijden van arbeidskrapte en uitstroom door vergrijzing.

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met
Stefan van Rumpt

Met een team van eigen medewerkers die worden opgeleid en gecoacht door MvR Digital Workforce, kan de SED-organisatie in 1 à 2 jaar geheel zelfstandig worden en toegroeien naar een eigen expertisecentrum voor RPA. Met alle nieuwe taken die op gemeenten afkomen, kunnen we dan veel sneller nieuwe processen inrichten. De reacties bij medewerkers die werken met de digitale assistent zijn positief. Via een agile werkwijze worden ze betrokken bij het maken en beheren van de digitale assistent. Leuk is ook om te zien dat ze gelijk meedenken over het verder optimaliseren van de werkprocessen en taken die een digitale assistent kan uitvoeren.” 

Stuur een bericht

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een case waar je mee geholpen wilt worden?



    Door dit bericht te versturen gaat u akkoord met onze privacyverklaring

    Vergelijkbare cases

    De casus van gemeente Lelystad

    Spring in het diep en groei naar eigen Center of Excellence

    Tozo afhandeling gerobotiseerd

    Stuf assistent voor Midden-Groningen

    Meer over onze dienstverlening?

    Neem dan contact op met ons.